Tahun Hadapan, Ada Anak Yang Akan Ke Tadika?

WhatsApp-Image-2021-09-03-at-16.35.37

Berita baik, pendaftaran 2022 NALURI Kreatif Playhouse Dan Pre School Kini Di Buka!

🌱NALURI Kreatif, sebuah Pra Sekolah yang amat menitikberatkan perkembangan dan pengalaman anak-anak dalam kehidupan, menggunakan Natural & Project Based Learning Concept yang menggabungkan 10 elemen berikut:

1⃣ Project Based Learning

Pembelajaran di NALURI mendedahkan anak-anak dengan pengalaman sebenar (experiental learning) seperti berkebun🌿, memasak🌮, membina binaan💡, mencipta peralatan⚖, menjahit ✂ dan pelbagai projek kreatif 🎨. Projek seperti ini membantu anak memahami dengan mendalam melalui pemerhatian 👀, melihat sebab dan akibat 👣, melihat perkaitan secara langsung dan membuat perbincangan dan kesimpulan 🧠

2⃣ Outdoor Classroom and Green

NALURI turut menitikberatkan interaksi alam 🌳 yang maksima, sebagai langkah bagi menyeimbangkan kesan teknologi kepada kanak-kanak hari ini. Ternyata pendedahan yang maksima terhadap alam 🍃 membantu pembentukan karakter yang seimbang, dan cemerlang. Pelbagai projek outdoor seperti natural art 🖌, farming 🐥, gardening 🦋 dan sebagainya menjadi kekuatan project based learning NALURI.

3⃣ Happy Environment

Keutamaan NALURI adalah emosi anak yang gembira 👶🏻 apabila berada di tadika. Anak-anak belajar dengan maksima apabila mereka teruja dan gembira 👧🏻. Ia dihasilkan dari kaedah project based learning, dan kemahiran guru berkomunikasi 🗣 serta menguruskan anak-anak. Nisbah guru 👩🏼‍🏫 anak juga amat kecil bagi mencapai objektif ini.

4⃣ Natural Reading

Kaedah Natural Reading adalah merupakan program latihan membaca 📚 dan menulis ✏ secara langsung berkait dengan aktiviti yang dilalui anak. Anak-anak bermain 🤾🏼‍♀, melaksanakan projek 🤺 dan aktiviti ⛹🏻‍♂ sambil membaca semuanya dalam satu konteks yang satu. Keyakinan dan kemahiran membaca terbina dengan baik. Mereka membaca dan menulis pengalaman dan idea mereka. Malah anak-anak turut membuat buku 📙 mereka sendiri sehingga buku 📕 menjadi sahabat baik mereka.

5⃣ Thematic Teaching

Kaedah Pembelajaran bertema di NALURI amat menyerlah. Modul dibangunkan menepati KSPK, Kurikulum Standard Pendidikan PraSekolah Kebangsaan 🔍. Ia diintegrasikan dengan baik melangkaui semua mata pelajaran 🕯. Pembelajaran bertema menambah keterujaan anak meneroka ilmu secara santai ⛱

6⃣ Literacy Rich Environment

NALURI menitikberatkan suasana yang kondusif ⛲ untuk anak-anak meminati proses membaca 📗. Mengajak anak minat membaca bukanlah sekadar melatih anak-anak dalam program latihan membaca. Kewujudan perpustakaan mini 🎪di setiap ruang merupakan keutamaan NALURI. Anak-anak terasuh untuk membaca, melihat gambar, berbual dan bercerita 🤹🏼‍♀ mengenainya walaupun mereka belum mahir membaca sepenuhnya. Program membaca disokong dengan kepelbagaian phonic games 🎲 menjadikan perjalanan membaca begitu menyeronokkan.

7⃣ Pembentukan Cara Berfikir

Kaedah pembelajaran Natural Learning membentuk cara fikir anak yang kreatif dan kritis 🎯. Anak-anak meluahkan idea, berkongsi emosi sedih dan teruja, melahirkan sikap berani mencuba 🙋🏼‍♀, menjadikan anak-anak yang mampu berfikir untuk menyelesaikan permasalahan yang timbul. Program NALURI dibentuk supaya hal ini dapat dicapai. Guru-guru dilatih 🧕🏻 untuk membentuk cara berfikir anak – anak agar mereka terkehadapan menjadi pemimpin yang kreatif

8⃣ Pembangunan PREMIS Kondusif

Suasana kondusif 🏢 dalam pendidikan awal kanak-kanak akan memberi pengalaman pendidikan bermakna dan lengkap buat anak-anak. Keseimbangan dalam susunatur dan kualiti peralatan serta perabot 🛋 dititikberatkan. Premis NALURI dilengkapkan dengan kemudahan dan konsep antarabangsa dan praktikal 🎡. Kelengkapan dan peralatan NALURI dipilih khas bagi menepati objektif NALURI.

9⃣ Continuous Assessment, With No Exam

NALURI menggunapakai kaedah penilaian berkala. Kaedah ini menilai anak-anak dengan menyeluruh mencakupi semua aspek perkembangan anak dan lebih adil 💁🏼‍♀ berbanding sistem ujian bertulis ✍🏻. Anak-anak dan ibu bapa 👨‍👩‍👦‍👦 akan merasai kesan yang lebih positif dan dapat fokus kepada potensi sebenar anak. Kecenderungan anak dapat dikesan dan diraikan dengan lebih baik. Anak-anak diberi peluang menyerlah sesuai dengan bakat mereka.

🔟 Character Building

Hasil dari proses ini, anak-anak yang dilahirkan menjadi amat menyerlah 👏🏻. Anak-anak NALURI bukan sahaja mampu bersaing dari segi akademik, tetapi tahap kreativiti pemikiran mereka luar biasa 🤝🏻. Kehebatan anak NALURI turut disebut-sebut sebagai amat menyerlah dalam bidang kepimpinan 👍🏻, hasil dari latihan yang berterusan di NALURI.

Nurturing Habits Of Excellence

💌 Mahu hadir melihat pra sekolah ini untuk anak anda? Terus isi borang tempahan temujanji dengan klik:

💌 Anda juga boleh menghubungi nombor yang tertera di bawah untuk info lanjut:

NALURI Kreatif berada di 15 lokasi berikut :

🏤 Pre School (3-6 Tahun) : Bangi Seksyen 3 | Bangi Seksyen 7 | Desa Pinggiran Putra | Gombak | Taman Melawati | Selayang | Shah Alam | Kubang Kerian | Gong Badak | Kubang Parit KP Perdana

🏤 Playhouse (1-3 Tahun) : Bangi Seksyen 3 | Gombak | Kubang Parit KP Perdana | Gong Badak